faith-fatih yazdı:sadece araplar içinse o zaman neden sadece arapların atası şu şahıstır diye anlatmıyor.
Arap Kavminin atasının İbrahim olduğunu;İbrahim'in soyundan geldiklerini söylüyor Kuran.
Allah için hakkıyla savaşın.O size dinde zorluk yüklemedi ve size din olarak atanız İbrahim'in dinini seçti...(Hacc 78-Kuran)
http://www.kuranmeali.org/22/hacc_suresi/78.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
Arap Kavmi kendini soy olarak İbrani kabul eder ve Kuran bunu onaylamaktadır.Yahudiler(İsrail) ve Araplar İbrahim soyundan geldiklerini iddia ederleer ve Kuran bunu aynen kabul eder.İbrahim'in oğlu İsak'tan İsrailliler'in türediğine,İbrahim'in oğlu İsmail'den Arapların türediğine olan inancı Kuran kabul etmekte ve onaylamaktadır.
Peygamberliğin bile kavimsel soy bağıyla geldiğini söyler Kuran;
Deyinki biz iman ettik;İbrahime inenlere,İsmail ve İsak'a inenlere,Yakup ve sonraki torunlara indirilenlerede iman ettik.Musa ve İsa'ya verilenlerede(Bakara 136-Kuran)
http://www.kuranmeali.org/2/bakara_suresi/136.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
Görüldüğü gibi Kuran sadece İbrahim oğulları İsmail ve İshak soyundan gelenlerle ilgili olan peygamberlikleri ciddiye alıyor.
faith-fatih yazdı:yada cennet ve cehennemde arapların pozisyonları anlatmıyor.
Aksine ahiret sahneleri anlatılırken Muhammed'in sadece kendi kavminin durumuyla ilgileneceğini söylüyor Kuran.Diğer kavimlere hiç değinmeyecek Muhammed.Her kavmin ayrı bir uyarıcı peygamberi olmalıdır ve her kavim sadece kendi dilinde inen mesajla sorumlu olmalıdır.Kendi içinden olan bir peygamberin getirdiği mesajdan sorumlu olmalıdır.
Peygamber o gün diyecek ki;ey Rabbim benim Kavmim bu Kuran'ı terk etti(Furkan 30-Kuran)
http://www.kuranmeali.org/25/furkan_suresi/30.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
Görüldüğü gibi diğer kavimlere hiç değinmiyor bile.Çünkü diğer kavimler kendi peygamberleriyle ve kendi dillerinde inen mesajlarla sorumlu tutulacaklar:
O gün bütün insanları kendi öncüleriyle,kendi yol göstericileriyle çağırırız(İsra 71-Kuran)
http://www.kuranmeali.org/17/isra_suresi/71.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
Sen sadece uyarıcı elçilerden birisin.Ve bütün kavimlerin her birinin kendi uyarıcı elçisi vardır(Rad 7-Kuran)
http://www.kuranmeali.org/13/rad_suresi/7.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
Size, Rabbinizin ayetlerini okuyan ve bugüne kavuşacağınızı ihtar eden kendi içinizden peygamberler gelmedi mi? derler.(Zumer 71 KURAN)
Bir zamanlar Musa, kavmine şöyle demişti: Ey kavmim! zira Allah,kendi içinizden peygamberler çıkardı ve sizi hükümdarlar kıldı.O'nun size olan nimetini hatırlayın; (maide 20 KURAN)
Görüldüğü gibi Muhammed sadece kendi kavmiyle ilgili çağrılacak ve sadece kendi kavminin durumuna değinecek.Çünkü Kuran'dan sadece Muhammed ve Muhammed'in Kavmi sorumludur.Bütün kavimler ondan sorumlu değildir.
Bu Kuran senin için ve kavmin için bir öğüttür.Sen ve kavmin ondan sorumlu tutulacaksınız(Zuhruf 44-Kuran)
Tek kavme özel olmasaydı bütün kavimler ondan sorumludur demeyi ihmal etmezdi.Bu ayet bu şekilde olmazdı o zaman.
Eğer aksi doğru olsaydı bu ayet böyle olmazdı.O zaman Zuhruf 44.ayet şöyle olurdu:bütün kavimler ondan sorumludur.
faith-fatih yazdı:hitap ederken neden ey insanlar diyor da ulan araplar demiyor.
Bu ana yazıyı okumadığını gösteriyor.Anayazıyı yani başlık yazısını okusaydın orada şöyle bir alt başlık görecektin;KURANDA İNSANLAR KELİMESİ BÜTÜN İNSANLIK ANLAMINA GELİYOR MU?
Ve insanlar derken bir kavmin insanlarını kastettiğini,bütün kavimlerin bütün insanlarını kastetmediği gayet açıktır Kuran'da.Çünkü Kuran insanlar deyip bırakmıyor;lisanı Arapça olan insanlar diyor.Arap Kavminden olan insanlar diyor.
Bu anlatılanlar bir kavmin insanları içindir(Casiye 20-Kuran)
Bundan önce bir rahmet ve önder olan Musanın kitabı var.Buda LİSANI ARAPÇA OLAN KİMSELERİ uyarman için indirilen bir kitaptır(AHKAF 12 KURAN)
Kuran'ın insanlar kelimesine bu eklemeleri yaptığını görmezden gelirsek elbetteki yanlış sonuca varırız.Kuran insanlar kelimesine bir kavmin insanları,lisanı Arapça olan insanlar eklemelerini yapmaktadır.
Ve demişsinki;Kuran neden ey Araplar demiyor?Bu senin kendi kitabını dikkatlice okumadığını gösteriyor.Çünkü Kuran pek çok yerde ey Araplar demiş oluyor.Örneğin;Sizin anlamanız için Arapça indirdik(Yusuf 2-Kuran) dediği zaman,siz Arapların anlaması için demiş oluyor.Kuranı Arapça kılmasaydık neden dilimizde inmedi derdiniz,Arap olana Arapça olmayan Kuran yollanırmı hiç derdiniz(Fussilet 44-Kuran) şeklinde seslendiği zaman;direk siz Araplar demiş oluyor.Yani Arapça olmasaydı siz Araplar bu itirazı yapardınız demiş oluyor.Yani siz Araplar demiş oluyor,ey Araplar demiş oluyor.
Kuran Lisanı Arapça olan kimseler(Ahkaf 12) dediğinde ey Araplar demiş olmuyormu?Arap kitleyi kastetmiş olmuyormu sanıyorsun?Yoksa Lisanı Arapça olan kimseler derken Japonlarımı kastetmiş oluyor?


Ve başlık yazısındaki ilgili bölümü aşağıda aynen veriyorum;
KURANDA İNSANLAR KELİMESİ BÜTÜN İNSANLIK ANLAMINA GELİYOR MU?
Deki ey insanlar topluluğu ben sizleri uyarmak için geldim(ARAF 158 KURAN)
Seni bütün gönderişimiz insanlara uyarıcı olmandır,başkası şey değil(SEBE 28 KURAN)
Bu ayetleri göstererek bakın insanlara gönderildin diyor,o zaman bütün insanlara gönderildi anlamı çıkar diyorlar. Buda bilinçli yapılan bir aldatmaca ve yanıltmadır.Çünkü Kuran insanlar yada insanlar topluluğu(Lİ EN NASİ) derken PEYGAMBERİN KAVMİNDEN OLAN İNSANLARI kastetediyor.Yani İNSANLAR derken BİR KAVMİN İNSANLARI kastediliyor.
Musa asayla taşa vurunca sular fışkırdı ve bütün insanlar(kulli en nasi) o sudan içtiler(BAKARA 60 KURAN)
Şimdi bütün insanların o suyu içmesi ne anlama geliyor?Çinden Brezilyaya kadar bütün insanlar mı?Yoksa sadece Musa nın kavminden olan bütün insanlar mı? Açıkça bütün insanlar diyerek tek kavmin bütün insanları kastediliyor.Musa kavminden olan bütün insanlar.Aynı şey muhammed içinde geçerlidir.Kuran insanlara gönderdik derken Muhammedin kavminden olan insanları kastediyor.
Allah dedi:ey Musa;seni bütün insanların başı olarak seçtim.Gönderdiklerimle ve sözlerimle(ARAF 144 KURAN)
Şimdi ne diyelim?Musa bütün yeryüzü insanlarının başınamı getirildi?Elbetteki hayır.Yine bütün insanlardan kasıt Musa kavminden olan insanların tamamıdır. Aynı şekilde Muhammedi insanlara yolladık derkende;kendi kavminden olan bütün insanlara gönderdik demiş oluyor. Bütün kavimlerin bütün insanlarına değil.Nasılki Musa sadece kendi kavmi olan insanlara gelmişse,Muhammed de sadece lisanı Arapça olan insanlara gelmiştir:
Bundan önce bir rahmet ve önder olan Musanın kitabı var.Buda LİSANI ARAPÇA OLAN KİMSELERİ uyarman için indirilen bir kitaptır(AHKAF 12 KURAN)
Musa nın kitabı Arapça olmadığı için,Araplar ondan sorumlu değiller.